KICK ASS

God morgon mina vänner.

Härom veckan såg jag filmen kick ass - och jag måste faktiskt påstå att filmen är just detta,
KICK ASS! (det vill säga bra för de som inte förstod det)
Fimen handlar kort och gott om helt vanliga människor som försöker vara superhjältar, utan några som helst superkrafter. Till en början verkade filmen en aning seg, men när storyn sedan begav sig så blev den bara bättre och bättre.
Filmens stora stjärna är helt klart Hit Girl (spelad av 13-åriga Chloe Mortez). Hit Girl är tränad sedan barnsben av sin hämndlystna far som har en gås oplockad med en gangsterkung.

En annan trevlig överraskning är Nicolas Cage som spelar Hit Girls pappa.
Jag själv är inget stort fan av Nicolas Cage, tycker överlag att han är rätt platt - men i denna filmen är hans insats över förväntan.

Filmen har en stor portion humor men även en hel del action och blod - precis som jag gillar det!

Av mig får filmen 5 av 5 high five's!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0